Haber

İzmir’den Atanamayan Öğretmenlerden Hükümete Çağrı: “100. Yıl İçin 100 Bin Randevu İstiyoruz”

KARİM UĞUR

Yıllardır atama bekleyen öğretmenler, İzmir ve Van’da eş zamanlı düzenlenen “Doğudan Batıya 100 Bin Öğretmen” eyleminde taleplerini dile getirerek, “100. yılda 100 bin adil atama” diyerek hükümete seslendi. .

Öğretmen Etkinliği Platformu’nun bugün düzenlediği “Doğudan Batıya 100 Bin Öğretmen” hareketinde atanamayan öğretmenler taleplerini bir kez daha dile getirdi. Ülkenin en batı noktası olan İzmir Gündoğdu Meydanı ile en doğu noktası olan Van Kent Meydanı’nda eş zamanlı düzenlenen eylemde atama bekleyen öğretmenler, “100. Yıla 100 bin atama” çağrısını yineledi.

İzmir’de atanamayan öğretmenler adına aşağıdaki basın açıklamasını Platform Sözcüsü Tuğba Töz okudu:

MADDE: 100 BİN RANDEVU İLE 100 YIL TAÇLANDI

“Bugün İzmir Gündoğdu Meydanı ve Van Kent Meydanı’nda eş zamanlı olarak sesimizi yükselttiğimiz, doğudan batıya yankılanan adil bir dağılımla 100 bin atama talebimizi bugün bildiriyoruz! öğrencilerimizle tanışın acilen adil öğretmen dağılımı talep ediyoruz.çalışan çalışkan ve üreten yeni nesiller yetiştirmeye hazırız.21 Ekim’de sınav sonuçlarının açıklanmasıyla başlayan çabamızın tek amacı, dersliklerimiz ve öğrencilerimizdir.Öğrencilerimizle buluşuyoruz!Yerimiz ne sosyal medya ne de meydanlar.Bizler bütçeden ayrılan aslan payının, kuruluşumuzun 100. yılında adil bir dağılımla en az 100 bin öğretmen ataması ile taçlandırılmasını talep ediyoruz. cumhuriyet.”

“ÜCRETSİZ ÖĞRETMEN, UZMAN ÖĞRETMEN”

“2022 yılı itibari ile atanmayı bekleyen öğretmen sayısı 416.615 ve 2023 yılı itibari ile 250 bin öğretmen açığı tespit edilmiş olmasına rağmen Milli Eğitim Bakanlığı okullarda ücretli öğretmen adı altında çocuklarımızı farklı mesleklerde uzman kişilere emanet etmektedir. alanında uzman nitelikli öğretmen atamaları yerine, her iki öğretmenin de mağdur olduğu bu sistem bir an önce kaldırılmalı, ücretli öğretmenler yerine uzman öğretmenler atanmalıdır. eğitim fakültelerinin ilgili bölümünden mezun olan ve genel öğretmenlik alan bilgisinde gerekli puanları almış olan öğretmenlerin mülakatla, kayıp ve gerginlik yaşamalarına neden olmaktadır.Bu durumun yol açtığı mağduriyetlerin yaşanmaması adına, Mülakat uygulamasının kaldırılması ve her öğretmenimizin eğitim-öğretim sürecinde çok yönlü değerlendirilmesi sağlanmalıdır.”

Çeşitli illerden atama yapılmayan öğretmenler de şunları söyledi:

“YOLUMUZU YAPMIYORUZ”

Pembe Rümeysa Gürbaş (İzmir): “Ben fen bilgisi öğretmeniyim, 4 yıldır atama bekliyorum. Bazı yıllarda dal kesimine maruz kaldık. Biliyorsunuz bu sene 5 kez sınava girdik. Şimdi. 4 aydır sınav sonuçları belli olmasına rağmen 4 aydır atama bekliyoruz.” Şimdi atanmak istiyoruz. Şu anda resmi rakamlara göre yaklaşık 250 bin öğretmen açığı var. Bunun 80 bini ücretli öğretmenlik. Ücretli öğretmenlikte farklı derecelerde kişiler de çalışmaktadır. Bu şekilde fiyat öğretiminin bitmesini ve yerlerine biz atanmasını istiyoruz.” En az 100.000 diyoruz.”

“100 BİN RANDEVU ADİL DAĞITIM”

Simge Yıldız (Adana): “Randevu talebimiz için geldik. O yüzden bu kadar soğuk çekiyoruz. Bu kadar soğuk çekiyoruz, 100 bin randevu talebimiz. Bugün benim doğum günüm, ailemle geçireceğimize birlik oluyoruz. 100 bin randevu 100 bin randevunun bir an önce adil bir şekilde dağıtılmasını istiyoruz.

“BU HAVUZU ŞİMDİ ERİTMELİYİZ”

Deniz Kanal (Hatay): “Adil atama istiyoruz. 100.yıla özel 100 bin atama istiyoruz. Çocuğumla geldim kızımı başka yerde bıraktım. Bizim yerimiz okullar. Benim beden eğitimi şubem var, ben 5 bin randevu istiyorum. 10 yıldır sınava giriyorum, yaşlandım, saçlarım ağardı. Bitsin artık bu iş.”

“ÜÇ YILDIR ATAMA BEKLİYORUM”

Betül Sakartepe (Afyonkarahisar): “Okul öncesi öğretmenliğini bitirdim 3 yıldır atama bekliyorum. 100 bin atama istiyoruz inşallah bu sese kulak verirler. Herkes atanmak ve ödüllendirilmek istiyor. Emekleri için. Bugüne kadar öğretmen atamaları hep çok düşük tutuldu. Bu yıl da sesimizi yükselttik. Duyarlar ve bu sayıyı artıracaklarını düşünüyoruz.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu